Renée in Noorwegen

Norway-Post-Rosanne

Het is alweer een tijdje sinds Rosanne naar huis is gegaan :( maar heb nu eigenlijk pas tijd om er over te schrijven. Het was sowieso super leuk om een bekend gezicht te zien, en omdat het zo'n leuk gezicht is maakte dat het alleen maar een leukere 5 dagen. :)

Opdonderdagkwam haar vliegtuig aan, en Silje en ik zijn haar wezen ophalen bij het vliegveld. Eenmaal aangekomen en geknuffeld hebben we even lopen zeiken over de douane op Schiphol. Ze zijn vast hardstikke aardige mensen, maar komop nou.. ik had die karamelstroop van Gilse écht nodig!

Rosanne, als de geweldige persoon die ze is, had hele lekkere en leuke verrassingen meegenomen, en wat dingen van mijn ouders :D Zo ben ik heel blij met het lieve verjaardagskado van Heleen, het heerlijke oer-Nederlandse-voedsel (lees: roze koeken enz.) van Rosanne, de geweldige chickflick dvd van Denise en de nieuwe mobiel van mijn ouders. Ook cadeautjes voor Fiona (de baby die er bijna is): het schattigste giraffe-onesie ever, wantjes en mutsjes. Omg.. zo cute!

Verder hebben we een wandeling gemaakt (ik met enige tegenzin, maar achteraf ijs, dus heeeel leuk!) :) En daarna Sense8 gekeken. Enigzins vroeg naar bed, want vrijdag Preikestolen :D

Opvrijdagvroeg op en Kim bracht ons naar de Ferry, waarmee we richting de bus gingen. Met de bus naar de voet van de berg en vanaf daar 2 uur pijnlijk omhoog. Voor mij dan. Rosanne deed het met 2 vingers in haar neus, aangezien zij wel sportief is. Rosan... nogmaals sorry voor al het gezeik wat je heb moeten aanhoren terwijl we naar boven gingen. (ook voor de weg naar beneden.) Het uitzicht van de top was geweldig, dus heb niet voor niets mijn benen lopen pijnigen, dus dat was een goede bonus. :D

Eenmaal thuis hadden we Dolly Dimple Pizza voor het eten, want Kim en Silje gingen uiteten. Dolly Dimple Pizza is waarschijnlijk de beste pizza ever :) En Sense8 kijken en af en toe naar Nathaniel staren maakte het alleen maar beter ;D

Zaterdagzijn we wezen winkelen bij Kvadrat, het grootste winkelcentrum in Rogaland of heel Noorwegen, een van de twee. Leuke souvenirs gekocht, een bordje met mijn levensmotto erop (It's sunday. I plan to do nothing and plenty of it!) en wat andere leuke dingetjes. Rosanne is er vandoor gegaan met een super coole rugzak en een supersexy sportbroek. (Damn.. zelfs mijn billen zien er goed uit in zo'n strakke broek.. Dit heb ik trouwens ook alle klimmers in preikestolen laten zien, met een geleende broek van Silje :) )

Zondagzijn we met z'n allen naar het strand geweest (het was de hele week echt 24 graden.. veels te warm voor Noorwegen. Als ik dat geweten had had ik meer dan 1 korte broek meegenomen). 's Middags zijn we wezen eten bij de ouders van Silje, en een heel Noors gerecht (lam met kool). Heeft Rosanne dat ook weer gegeten. 's Avonds zijn we naar de bioscoop geweest "Far from the madding crowd". Super mooi! en we kregen gratis thee en chocolaatjes.. (Raad eens wat er in mijn tas zat toen we thuis kwamen?! :P

Opmaandagnog even het centrum ingeweest, wat rondgekeken en nog wat geld uitgegeven aan geweldige dingetjes :) Jammer genoeg reden we rond half 3 al weer richting het vliegveld om Rosanne weg te brengen. :'( Na een dikke knuffel afscheid genomen en gekeken hoe ze richting de ingang liep. Roos.. super dat je hier was! En zie je hopelijk snel weer!

____________________________________________________________________

Wat verder nog gebeurt is sinds maandag 24-08-2015:

  • De datum dat Silje de keizersnede krijgt en Fiona ter wereld komt is bekend geworden!!!9 oktoberal!!!! JEEEEJ :)
  • Ik ben begonnen met mijn Noors cursus en het gaat best goed! Ik heb zelf 2 vrienden gemaakt :) Laila, een andere Au Pair (komt uit de Filipijnen) en Chhaya, een hele lieve vrouw uit Engeland :)
  • Ik heb een oproep geplaatst op Facebook voor veel post :) Ook hier voor iedereen die geen facebook heeft.. IK HEB POST NODIG. :) Mijn postmuur ziet er kalig uit! Mijn adres staat in mijn profiel :)Bedankt Maureen, Sascha, Marie-Jose en Danielle voor de post die ik tot nu toe ontvangen heb :D
  • Ik moest naar de Chiropraktor omdat mijn rug ermee gestop was.. Hovard is mijn held.. :D Kan alles weer doen.. maar damn! Dat maakt toch een boel geluid, dat ruggenkraken!
  • Silje en ik kijken nu Vikings.. Spannend! Thanks Karin voor je geweldige aanrader :D (Rollo is een douch, maar ook een beetje aardig.. maar vooral een a-hole.

Kim is morgen jarig, dus ga nu nog even snel een taart in elkaar flansen en dan hopelijk een beetje vroeg slapen! Morgen weer een vroege dag!

Dikke kus en knuffel,

Renée

Reacties

Reacties

alexandra

Stuur je nog even je adres door lieverd.. Ik wilde allang een postbriefje sturen, maar ben je adres kwijt. Nu ik dit lees... Moet ik echt aan de bak.. Maar eerst je adres. Morgen gaat groep 8 op kamp... Zin in... Vast leuke verhalen om naar je te schrijven.

Liefs,
Al

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active