Renée in Noorwegen

3 weken later...

Het is al weer bijna een maand geleden sinds ik wat geschreven heb op mijn blog, en een deel daarvan is mijn eigen schuld. Aan de andere kant zijn we wel 2 weken lang naar een cottage geweest waar geen internet is.. dus had ik niet echt de mogelijkheid om een nieuw stukje op mijn blog te zetten.. Aan de positieve kant heb ik nu wel 3 weken vol met verhalen en beschrijvingen van geweldige dingen en voedselproducten die voorbij zijn gekomen

Smile
oh en nieuwe ervaringen :D

Nadat we terug waren gekomen van Mandal hebben we lekker even een rustweek gehad :) Lekker thuis, beetje chillen, beetje opruimen, dat soort dingen. En natuurlijk spullen pakken voor de volgende vakantie. Het feit dat het een hittegolf was, was fijn in verband met lekker buiten zitten en in de tuin spelen met Nathaniel. ♥ Heb ook een stukje van het gras gemaaid.. is best therapeutisch.. lekker dreunend. Ook alvast een deel van de spullen naar de cottage gebracht omdat er zoveel mee moest!! Zo veel spullen voor Nathaniel, gelukkig hadden we het wel allemaal nodig :D Wat wel vervelend was, is dat de cottage bovenop een berg is, dus van de auto naar de voordeur is 150 meter stijl omhoog.. geen trap. (of lift)

De eerste week begon goed.. voor 1 dag. Toen begon Nathaniel met spugen en buikgriep :) Jeej! Niet veel later was Silje ook ziek :( Zelf was ik een dag helemaal niet goed, maar Kim en Silje waren zo lief om mij de hele dag te laten slapen :) Dus de volgende dag voelde ik mij echt 100x beter :D Vrijdag avond zijn Silje en Kim naar het ziekenhuis gegaan omdat Silje nog steeds niets binnen kon houden en ze bang waren dat dit gevolgen kon hebben voor de baby. Dus was ik lekker op de bank aan het zorgen dat Nathaniel niet wakker werd. Met andere woorden, ik las een boek en dronk thee. :) Kim had ge-sms't dat ze rond 11 uur thuis zouden zijn, dus toen ze om half 1 nog niet terug waren, begon ik me toch een beetje zorgen te maken. :) Gelukkig waren ze om kwart voor 1 terug en voelde Silje zich weer helemaal beter. Wat een zoutwater infuus en een injectie tegen misselijkheid wel niet kunnen doen :D

Omdat iedereen de volgende dag weer helemaal beter was, konden we eindelijk doen waar we al de hele week naar aan het uitkijken waren :) VISSEN!! Eerst was het best wel eng, met zo'n kleine boot die best wel erg wiebelt, maar naar een half uurtje ofzo was ik helemaal gewend en super happy :) Zelf heb ik ook nog even de hengel vastgehouden en ik heb 2 (!!!!!) vissen gevangen ♥ Groter dan mijn vingers tot mijn elleboog

Smile
Ik durfte ze niet aan te raken of er bij in de buurt te komen, want ze zijn best wel eng.. :D maar het was heel leuk om ze te vangen. Wat wel een beetje zielig was is dat toen de tweede vis omhoog kwam, de haak niet in zijn mond zat.. maar in z'n oog.. :( Poor Poor fish

Wel een erg lekkere vis :) Silje had echt de meest geweldige vis rol gemaakt :) eerst bacon en dan de vis en dan lenteui en zelfgeplukte kantarelpaddestoelen en dan opgerold en in de oven.. JUMMIE!

Eerst zouden we daarbij restjes van de dag daarvoor eten, maar tijdens het wachten op Kim keken we masterchef Canada en moesten ze ravioli met een cremesaus maken.. dus in plaats van restjes, aten wij ravioli met kaassaus.. it just looked too good!!!

In totaal heb ik 5 vissen gevangen :) In 4 boottipjes :) 2-2-0-1 VISSIES!

's Avonds hebben we een spelletje gespeeld wat super cool was en ook nog eens super leerzaam! CASHFLOW! Jammer genoeg kwam ik niet uit 'de ratrace' maar nog steeds super gezellig. En ik weet nu ietsje meer over geldzaken enzo :D

Tobias zou eigenlijk maandag al komen, maar bij was ook erg ziek, dus uiteindelijk kwam hij pas op zaterdag en is maar 1 nachtje in de cottage gebleven, want zondag gingen we alweer naar huis.

Een van de super schattige dingen van deze weken is dat Nathaniel nu kusjes geeft als je 'nusen' zegt (kusje in noors) super cute en erg nat :)

Zondag weer naar huis en de rest van de dag internet gecheckt en geslapen. 2 weken geen internet is best een uitdaging.. veel gemist enzo :D

Zondag avond gebeurde het verschrikkelijke! Mijn telefoon viel voor de 20 duizendste keer van mijn bed, maar deze keer grote barst in het scherm en vond mijn touchscreen het tijd om er mee op te houden.. dus geen smartphone meer voor Renée.. Ben wel al aan het zoeken naar een nieuwe, niet te dure vervanging (en hoesje ;) ) Nu wachten tot mijn bankrekening het doet en een nieuwe bestellen :)

Gisteren zijn Silje, Nathaniel en ik naar Gladmaten(blij eten) festival in de stad geweest (foto's op facebook) en hebben daar een heleboel lekkere dingen gegeten! MMMM zo lekker! Volgend jaar ben ik als het goed is nog net hier, en misschien is Emma dan ook hier, dus dan kunnen we samen voedsel eten.. de hele dag lang!! :D

Verder heb ik wat onderzoek gedaan naar een nieuwe studie voor schooljaar 2016-2017 en verder :) Leraar wiskunde lijkt me erg interessant :) Nu nog kijken waar dat allemaal wordt aangeboden en wat je er allemaal voor moet kunnen. Hopelijk is dit de opleiding en baan voor mij :D

Ik kan niet beloven dat ik nu snel zal schrijven, maar de kans is groot dat het niet meer zo lang zal duren als deze keer ;)

♥♥♥ Kusjes en Knuffels!!♥♥♥

Reacties

Reacties

Tante Yvonne

Wat een leuke blog schrijf je toch Renee!!
We kijken er naar uit.
Dikke kus

marian van velzen

Super leuk om te lezen Renee!
Fijn dat je het er zo leuk hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active