Renée in Noorwegen

Weekendje à la Hollandia

Zo zo.. Dat was een leuk, en erg lang weekend!! Heb het wel erg naar mijn zin gehad!! Wat heeft ze gedaan? Hoor ik meerdere mensen zich afvragen :) Nou, dat zal ik je dan maar eens vertellen. Het afgelopen weekend ben ik voor 2,5 dag teruggegaan naar Egmond om te kijken hoe iedereen het zonder mij redt :) En ook een beetje voor het 50ste verjaardagsfeest van mijn vader.

Vrijdagochtend ging mijn wekker om half 4 :( Veeeeels te vroeg!! Gelukkig was Kim zo aardig om mij in de vroege ochtend naar het vliegveld te brengen, dus daar hoefde ik me verder geen zorgen over te maken. Na een korte periode van paniek omdat de gate nog niet bekend was, besloot ik te doen wat hoort in situaties van paniek... ik kocht wat eten en chocomelk (of sjokomelk zoals het hier heet) Gelukkig kwamen de gates om 5 uur online, dus geen lange periode van hartkloppingen en hyperventilatie.

Eenmaal in het vliegtuig zat ik naast een man die heerlijk met zijn mond open aan het slapen was.. ik dacht dat de vliegtuigmotoren luid waren, maar man... dit was een heel nieuw kaliber van kabaal. De plus van een klm-vlucht rond de ontbijttijd.. heerlijke nederlandse eiersalade op bruine boterhammen :)

Op schiphol, na een zoektocht naar de goede auto, werd ik opgehaald door mam en mijn lieve jongste zusje Wies <3 Omdat het pas 8 uur was, gingen we het nog halen om Wies op tijd op school af te leveren. Aangezien mijn moeder een enorme kletskous is en ik toch met wat mensen wou kletsen, hebben we er meteen een uitje van gemaakt. In groep 5 heb ik mijn schiphol ervaring van de heenweg uitgebeeld en aan het einde voelde ik me alsof ik een marathon had gelopen..

's middags en 's avonds heb ik meegeholpen met de fancy fair op de driemaster, master schminker tot uw beschikking! Was super leuk en heb een heleboel mensen weer gesproken. Heb dit weekend "ja, het is echt super leuk" wel 100x gezegd :) Na deze lichtelijk uitputtende dag, besloten Emma en ik dat we de dag nog langer moesten maken en zij we gezellig naar de bioscoop geweest.. Pitch Perfect 2 is echt een aanrader. In een lange tijd niet zo hard gelachen!

Zaterdag lekker uitgeslapen, een heleboel gewinkeld (Silje is heel blij met haar 4,5 kilo drop) en daarna op tijd terug voor het grote feest! Super lekker eten (van wat ik geproefd heb) en hele leuke band. Ja mensen, ik heb zelfs gedanst!! :) Wat wel jammer was, was dat zoveel mensen me aanspraken, dat mijn spareribs koud waren voordat ik ze aangeraakt had. Ook om half 11 tosti's maken.. je moet je vrienden toch wel bevriend houden :P Dames en Heren, Jongens en Meisjes,.. wat leuk dat jullie er allemaal waren!!!

Zondag een beetje uitgeslapen, helpen opruimen en de hele lieve Jacky kwam nog even langs om te beppen. Om kwart over drie ging het vliegtuig weer naar Stavanger, dus niet te laat richting Schiphol. Na een hele ongemakkelijke vlucht.. (ze moeten toch echt duidelijk vertellen waar de toiletten zich bevinden op zo'n vliegtuig...) aangekomen op Sola Airport met 2 enorme koffers (met heeeel veel snoep en koek) en werd hier heel lief opgevangen door de hele familie. En Nathaniël herkende me!! Jeeej!

Wel weer even wennen hier, maar nog steeds hardstikke leuk, en zoveel snoep nu :)

xxx

P.S. Silje en ik keken samen de blacklist op netflix, maar dat is nu afgelopen en we moeten wachten tot het nieuwe seizoen uit is. Heeft iemand nog suggesties qua series wat echt gekeken moet worden? :P Takk!! :)

Reacties

Reacties

jas en sil

He Reneetje,
Fijn tehoren dat je weer heelhuids in het veilige Noorwegen bent aangekomen.
Eindelijk weer rust voor je...:-)

Tips voor Netflix: Jas en ik zijn helemaal gek van the Bridge, een Zweense (zweeds/deense) serie die rete spannend is en heel goed in elkaar zit. Volgens Jas heb je Daredevil al in1 dag zitten kijken en weet je beter dan ons wat Netflix te bieden heeft!!! hahaha....

Klem och kyss!!!...

Jas, Sil en Tijl

Stef

Hi, je blogs zijn echt super leuk om te lezen!
En ik had nog een Netflix-tip, daarom reageer ik haha: Orphan Black vind ik echt een aanrader!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active