Renée in Noorwegen

17th of may

Wow... Dat was iets wat ik nog nooit eerder gezien heb! Zoveel mensen, zoveel spandoeken, zoveel mensen die een instrument kunnen bespelen!! Bewondering hoor :) Ik ben nog nooit echt naar een parade geweest, behalve die van Disneyland Parijs dan, maar dit was groot!! En zooo geweldig! I'm in love with it!

De dag zelf zijn we eerst naar de parade geweest waarin alle kinderen van de scholen in liepen. Iedereen was verkleed in een Bunad. Dit is de traditionele noorse kledij, en iedereen liep er trots in rond :) Zo mooi!! Het was net alsof ik in een sprookje of een barbiefilm beland was :)

Omdat het een beetje ging spetteren, we Tobias voorbij hadden zien komen en Nathaniel klaar was voor zijn middagdutje, zijn we halverwege de parade weg gegaan, richting de familie van Silje, waar we hebben gegeten. Wat een heerlijke taarten en wat een super aardige mensen.

Omdat het ook de verjaardag van de oma van Silje was (dus de overgrootoma van nathaniel... :) ) was er een heel groot deel van de familie die ik nog niet ontmoet had. Hier heb ik ook Charlotte ontmoet, en ik kan zeggen, IK HEB MIJN EERSTE OFFICIELE NOORSE VRIENDIN GEMAAKT!!! JEEEEEEJ!!

Na al het geweldige voedsel en gezellige gesprekken, zijn we weer in de auto gekropen op weg naar de volgende parade. De Volksparade, als ik het goed begrepen heb :) Hierin lopen alle verenigingen die je in Stavanger (en ik gok omstreken) kan vinden. Ik heb meiden en jongens ruim 2 meter hoog zien schoppen met een een of andere vechtsport, meiden over zien gooien met handballen, een heleboel instrumenten gezien en turnmeisjes flikflakken en spagaten zien doen op het asfalt! Wat een boel coole dingen!! Omdat het weer niet echt helemaal optimaal was, zijn we niet voor de hele parade gebleven en na ongeveer drie kwartier weer weg gegaan (de parade duurt ongeveer 3 uur ofzo!!!) Volgend jaar ga ik zeker kijken of het lukt om het hele ding af te kijken.

Natuurlijk heb ik de hele dag ontzettend veel foto's gemaakt en ga ik mijn uiterste best doen om deze zo snel mogelijk hier op mijn blog te zetten ;)

17th of may 2015 was voor mij zeker een geslaagde dag! Hopelijk wordt het volgend jaar alleen nog maar beter :)

xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active