Renée in Noorwegen

week 1: check

Dussssss... mijn hele voorspelling van het eens in de week schrijven is een soort van waarheid geworden. Ik zet het telkens op mijn to-do list maar vind dan telkens weer andere dingen om te doen. :)

Het is hier super leuk en het gezin is echt super lief! Ik had echt geen beter plekje kunnen wensen.

Van de week heb ik al een heleboel dingen gedaan, waarvan een paar dingen nieuw voor me waren (oke, niet helemaal nieuw, maar soort van wel) Ik kan nu ontzettend goed de was doen, ben er echt pro in. Mensen zouden mij moeten inhuren alleen maar om de wasmachine aan te zetten.. Damn.. ik heb echt wasmachineskills :D

Wat wel erg anders is dan in Nederland is het verkeer. Ze hebben hier ten eerste een bord met maximum snelheid 40 km per uur. Overal in de stad rij je 40 km per uur... Dat was nog al warrig op het begin :) Ook hebben ze hier aparte rotondes. Alle (bijna alle) rotondes hebben namelijk 2 banen. En geen stoplichten. Dus je kan alleen invoegen als er toevallig een auto voor je afslaat, waardoor de auto's die eigenlijk rijden worden afgesneden en waardoor jij veilig de rotonde op kan rijden.. Begrijpen jullie dat? Ik namelijk niet als ik het terug lees. Laten we het er op laten dat ik er af en toe (90% van de tijd) nog wel een beetje (heel erg) moeite mee heb om in te schatten of het gaat passen. Dus rij ik als een slak op de rotonde. :P Verder is het allemaal heel goed te doen.

Zondag vierde Tobias zijn 9de verjaardag, en het was heel anders dan dat wij dat thuis altijd vieren. Bij ons kom je gewoon binnenstampen tussen een bepaalde tijd, klets je veel, eet je veel snacks, geef je een cadeautje en vertrek je weer. Als je geluk heb kom je aan tijdens het zingen en heb je verse taart.. Nou hier doen ze het ietsje anders. Om stipt 3 uur kwam iedereen tegelijkertijd aan.. nou oke.. tussen 3 en half 4. Toen ging iedereen avond eten (pasta, pizza, salade, brood en gehakt) Toen dat klaar was gingen we kletsen en cadeau's uitpakken en toen kwam de taart en het zingen. Om 6 uur ging iedereen tegelijkertijd weer weg en dat was het einde van het feestje. Het had stiekem wel wat, je hoeft niet te zitten wachten op mensen die misschien wel of niet komen of wachten op de plakkers die achteraf niet weg willen :) En de taart was goeoeoeoeoeddddd!

Ik ben van de week ook gaan wandelen in het bos met de familie en heb daar heel veel van de prachtige natuur gezien. Jammer genoeg ben ik lichtelijk klunzig en zakte ik wel tot aan mijn enkels in de modder (met mijn lage gympen :( ) Dus dat was 1 uur lopen met natte sokken en schoenen.

Kijkt er iemand trouwens 'the blacklist'? Ik kijk het nu samen met Silje, en het is zeker een aanrader.. super spannend, maar toch erg grappig :P

Er is nog zoveel te vertellen, maar daar ben ik nu te moe voor :)

God Natt!

xxx Renée

Reacties

Reacties

Fokko

Gezellig om te lezen wat je meemaakt!
Wat fijn dat je een goed gezin hebt getroffen. Leuk om ook meteen andere gewoontes te ervaren.
Veel plezier weer in dat mooie Noorwegen!

marian van velzen

Leuk Renee, ik was op verjaarfeest bij Jet en het ging heel anders dan in Noorwegen. Maar het was ook erg gezellig.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active